Top

Veelgestelde vragen

Veel gestelde vragen en antwoorden
Heeft u een vraag over onze service of over een bepaald artikel? U kunt vaak het antwoord zelf heel snel vinden. Hieronder vindt u de meest voorkomende vragen en antwoorden over ons assortiment en onze service. Hieronder staan veelgestelde vragen met antwoorden. Mocht uw vraag en antwoord er niet tussen staan, neem dan contact met ons op, en wij beantwoorden uw vraag dan zo spoedig mogelijk.

 
Hoe vind ik het product van mijn keuze?
U kunt gebruik maken van de menustructuur aan de linkerzijde van de pagina of gebruik maken van de zoekfunctie. U kunt zoeken op trefwoord, productnaam of artikelnummer. Niet gevonden wat u zocht? Neemt u dan contact met ons op.
 
Hoe plaats ik de bestelling?
U kiest producten die u wilt bestellen en plaatst deze vervolgens in uw winkelwagentje. Als u alle gewenste artikelen in uw winkelwagentje heeft gezet en u wilt gaan afrekenen, volgt u het betaalproces zoals is aangeven.
 
Moet ik mij registeren als ik tegels wil bestellen bij Frisian Tiles?
Ja, Wanneer u voor het eerst bestelt bij Frisian Tiles, dient u zicht eerst te registreren als klant zodat wij weten naar welk adres uw artikelen verzonden moeten worden (dit is een eenmalige handeling). Standaard wordt uw geregistreerde adres vermeld, maar u kunt uw bestelling ook op een ander adres laten bezorgen. Bestelt u opnieuw, dan kunt u met uw inloggegevens inloggen.

Hoe kan ik mij registreren op de website van Frisian Tiles?
Dit gaat tijdens het bestelproces wanneer u de artikelen toevoegt aan uw winkelwagen. Bij het doorlopen van het bestelproces komt u vanzelf in de gelegenheid uw naam- en adresgegevens in te voeren.

Kan ik mijn bestelling op een ander adres ontvangen?
U kunt ervoor kiezen om uw bestelling op een ander afleveradres te laten bezorgen. Handig als u de bestelling bijvoorbeeld op uw werk wilt laten afleveren.
 
Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling thuisbezorgt krijg?
Producten worden, als ze op voorraad zijn, binnen vijf werkdagen bezorgd. De bezorging is in handen van FRL Group B.V. en PostNL. Als een artikel niet op voorraad is, krijgt u daar via de mail bericht over. De levertijd is dan iets langer.
De levertijden van gedecoreerde tegels en tableaus variëren omdat deze in opdracht speciaal gefabriceerd moeten worden. De levertijd in opdracht is meestal 2 tot 4 weken.
 
Word ik automatisch geïnformeerd wanneer de levertijden veranderen?
Wij proberen u zo goed mogelijk te informeren wanneer een product niet binnen de aangegeven termijn geleverd kan worden. U wordt telefonisch of per e-mail op de hoogte gebracht.
 
Wie levert mijn bestelling?
Alle leveringen vinden plaats met FRL Group B.V. en PostNL.

Kan ik een bezorgafspraak maken?
Het is helaas niet mogelijk om een bezorgafspraak te maken. We zijn afhankelijk van de chauffeursroute van FRL en PostNL.

Hoeveel bedragen de verzendkosten?
De verzendkosten voor Nederland en België worden bepaald aan de hand van het totale gewicht van de bestelling. Tijdens het bestelproces kunt u zien hoeveel de verzendkosten bedragen. De kosten voor verzending naar het buitenland zijn vanaf € 50,00 (zone 3). Het is ook mogelijk om uw bestelling af te halen. U kunt deze optie tijdens het bestelproces aangeven, er worden dan uiteraard geen verzendkosten berekend.
 
Levert u ook buiten Nederland?
Frisian Tiles kan uw bestelling ook naar het buitenland versturen. Voor een verzending naar het buitenland betaalt u vanaf € 50,00 (zone 3). Voor België gelden de Nederlandse tarieven. Tijdens het bestelproces kunt u zien wanneer u een land selecteert hoeveel de verzendkosten bedragen. De pakketten worden aangetekend verstuurd en u geeft een handtekening voor ontvangst.
 
Ik wil iets terug sturen, wat moet ik doen?
U heeft het recht uw bestelling binnen veertien dagen te retourneren (herroepingsrecht). Het recht op restitutie vervalt na veertien dagen. Indien u van uw herroepingsrecht gebruik maakt, kunt u het product met alle geleverde toebehoren en liefst in de originele staat en verpakking aan ons retourneren. De kosten en risico voor transport naar ons adres zijn voor rekening van de klant. U dient een retourzending wel vooraf bij ons aan te melden.
 
Gedecoreerde/handbeschilderde tegels en tableaus die in opdracht speciaal voor u gefabriceerd moeten worden, komen NIET in aanmerking voor het herroepingsrecht. Witjes en profiellijsten komen wel in aanmerking voor het herroepingsrecht.
 
Zijn er kosten verbonden aan het terug sturen?
De verantwoordelijkheid en de kosten van het terug sturen komen voor uw rekening, tenzij anders overeengekomen (in geval van gebreken bijvoorbeeld). Wanneer u de bestelling ongefrankeerd terug stuurt zijn wij genoodzaakt extra kosten in rekening te brengen.
 
Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd, wat te doen?
Als er iets niet klopt met de bestelling die u heeft ontvangen of (een deel van) uw bestelling is beschadigd, dan kunt u contact met ons opnemen. Wij zullen u dan adviseren wat te doen en u helpen het probleem op te lossen.
 
Welke betaalmogelijkheden heeft u?
U kunt bij ons betalen met iDEAL, PayPal, creditcard, SOFORT Banking, Mister Cash en per bankoverschrijving.

Zijn de prijzen inclusief BTW?
Ja, alle getoonde prijzen zijn inclusief 21% BTW.

Wanneer wordt mijn aankoopbedrag retour gestort?
Wanneer Frisian Tiles uw bestelling met een kopie van de factuur in goede conditie heeft ontvangen, wordt het door u betaalde bedrag, inclusief de berekende verzendkosten, binnen een week op uw bankrekening teruggestort.

Zijn er artikelen die niet retour gestuurd kunnen worden?
Gedecoreerde/handbeschilderde tegels en tableaus die in opdracht speciaal voor u gefabriceerd moeten worden kunnen NIET worden teruggestuurd.

Naar welk adres kan ik het artikel na akkoord retour sturen?
Als u van ons akkoord heeft gekregen, dan kunt u de artikelen (op eigen kosten) terugsturen naar het volgende adres:

Frisian Tiles
Greate Buorren 13
9024 EJ Weidum
(vraag altijd om een bewijs van verzending bij het postkantoor)


@